Bulunduğunuz pazarda satabileceğiniz doğru ürünü bulabilmek ve
bu ürünü doğru pazarlayabilmek rekabetin çok yüksek olduğu günümüzde büyük bir
beceri istiyor.
Bizim gibi satacağı ürünleri kendisi üreten firmalar için
yeni bir koleksiyon hazırlamak, bu koleksiyona ait ürünleri belirlemek her
zaman uzun bir araştırma süreci ve birçok numune çalışmasından sonra ortaya
çıkabiliyor.
Koleksiyonunuz ortaya çıktıktan sonra bir de fiyatlama
stresiyle karşı karşıya kalıyorsunuz. Kaliteli, dayanıklı, sağlıklı ve
güvenilir malzemelerden tasarımcılara ciddi bedeller ödeyerek hazırladığınız
ürünlerinizin, aynı kalitede olmasa da, muadilleri, yarı fiyatına bulunduğunuz
piyasada karşınıza çıktığında müşterilerinizi neden sizin ürününüzü tercih
etmeleri gerektiği konusunda ikna etmeniz gerekiyor. İşte bu aşama bütün satış
işleminizin en kritik noktası aslında. Ürününüz muadillerinden biraz daha
farklı, tasarımı daha özgün ve hizmet kaliteniz biraz daha iyiyse müşteriniz bu
farklılıklar için belli bir seviyede daha fazla bedel ödemeyi kabul ediyor ama
bu belli seviye çok hassas bir nokta oluyor. Müşteriniz ödemeyi planladığı
bedelden bazen 1 TL fazlasını bile ödemek istemiyor. Bu nedenle istediğiniz
kadar güzel ve mükemmel bir ürün üretin, doğru fiyatı bulamadığınız sürece hem
yüksek adetlerde sipariş alamıyorsunuz, hem de birim başına karlıığınız
azalıyor.
Bahsettiğim noktaları zaman zaman yaşadığımız için sizlerle
paylaşmak istedim. Yaşadığımız tecrübelerden sonra artık nasıl hareket
ediyorsunuz diye soracak olursanız, yeni bir ürünü piyasaya çıkartmadan önce
aşağıdaki noktaları mutlaka gözden geçirdiğimizi söyleyebilirim :
·
Yeni ürünümüzün piyasada muadilleri var mı ?
Varsa Perakende Satış Fiyatı ne civarlarda ?
·
Yeni ürünün piyasa satış fiyatı ve bizim satış
fiyatımız arasında nasıl bir oran var?
·
Yeni ürünü piyasaya hedeflediğimiz fiyat ile
satışa çıkartırsak yüksek adette ciro yapabilir miyiz?
·
Belirlediğimiz fiyat ile satışa çıkarttığımızda,
hedeflediğimiz satış adedine de bağlı olarak bu yeni ürün firmamıza nasıl bir
karlılık sağlayacak?
Banu Kölemenoğlu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder