Bu blogda, danışmanlığını yaptığım firmalardaki profesyonellerin satışa, pazarlamaya, marka yönetimine, perakendeciliğe, tanıtıma ve iş yaşamına dair görüşlerini bulacaksınız. Bazen makale formatında bazen de ropörtaj formatında olacak bu görüşlerden çok faydalanacağınıza eminim. Murat ŞAYLAN

4 Aralık 2013 Çarşamba

Pazarda Doğru Fiyatlı Ürüne Sahip Olmak / BANU KÖLEMENOĞLU

Bulunduğunuz pazarda satabileceğiniz doğru ürünü bulabilmek ve bu ürünü doğru pazarlayabilmek rekabetin çok yüksek olduğu günümüzde büyük bir beceri istiyor.

Bizim gibi satacağı ürünleri kendisi üreten firmalar için yeni bir koleksiyon hazırlamak, bu koleksiyona ait ürünleri belirlemek her zaman uzun bir araştırma süreci ve birçok numune çalışmasından sonra ortaya çıkabiliyor.

Koleksiyonunuz ortaya çıktıktan sonra bir de fiyatlama stresiyle karşı karşıya kalıyorsunuz. Kaliteli, dayanıklı, sağlıklı ve güvenilir malzemelerden tasarımcılara ciddi bedeller ödeyerek hazırladığınız ürünlerinizin, aynı kalitede olmasa da, muadilleri, yarı fiyatına bulunduğunuz piyasada karşınıza çıktığında müşterilerinizi neden sizin ürününüzü tercih etmeleri gerektiği konusunda ikna etmeniz gerekiyor. İşte bu aşama bütün satış işleminizin en kritik noktası aslında. Ürününüz muadillerinden biraz daha farklı, tasarımı daha özgün ve hizmet kaliteniz biraz daha iyiyse müşteriniz bu farklılıklar için belli bir seviyede daha fazla bedel ödemeyi kabul ediyor ama bu belli seviye çok hassas bir nokta oluyor. Müşteriniz ödemeyi planladığı bedelden bazen 1 TL fazlasını bile ödemek istemiyor. Bu nedenle istediğiniz kadar güzel ve mükemmel bir ürün üretin, doğru fiyatı bulamadığınız sürece hem yüksek adetlerde sipariş alamıyorsunuz, hem de birim başına karlıığınız azalıyor.
Bahsettiğim noktaları zaman zaman yaşadığımız için sizlerle paylaşmak istedim. Yaşadığımız tecrübelerden sonra artık nasıl hareket ediyorsunuz diye soracak olursanız, yeni bir ürünü piyasaya çıkartmadan önce aşağıdaki noktaları mutlaka gözden geçirdiğimizi söyleyebilirim :
·         Yeni ürünümüzün piyasada muadilleri var mı ? Varsa Perakende Satış Fiyatı ne civarlarda ?
·         Yeni ürünün piyasa satış fiyatı ve bizim satış fiyatımız arasında nasıl bir oran var?
·         Yeni ürünü piyasaya hedeflediğimiz fiyat ile satışa çıkartırsak yüksek adette ciro yapabilir miyiz?
·         Belirlediğimiz fiyat ile satışa çıkarttığımızda, hedeflediğimiz satış adedine de bağlı olarak bu yeni ürün firmamıza nasıl bir karlılık sağlayacak?

 Bu bilgiler ışığında hareket ettikçe yurtiçi veya yurtdışı farketmez, bulunduğunuz piyasaya daha doğru cevap verebiliyor ve daha yüksek cirolar yapabiliyorsunuz.

Banu Kölemenoğlu
Funnababy Satış Müdürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder